Panuje powszechne przekonanie, że gadżety reklamowe powinny trafiać wyłącznie do osób z grupy docelowej, które z dużym prawdopodobieństwem mogą zostać klientami promowanej marki. Z doświadczenia wiemy jednak, że naprawdę dobrym pomysłem może być przełamanie tej konwencji i rozdanie gadżetów tym, którzy nie są klientami firmy i w najbliższym czasie raczej nie będą. Myślisz, że to nie ma żadnego sensu? W takim razie czytaj dalej.
One zawsze bardzo chętnie przyjmą różne gadżety, zwłaszcza takie, które mogą się przydać ich podopiecznym. Przykładem są różnego rodzaju tekstylia, ale też drobna elektronika czy artykuły piśmiennicze. Zapytasz: po co mam przekazywać gadżety organizacjom charytatywnym, skoro osoby korzystające z ich pomocy na pewno niczego u mnie nie kupią?
Po pierwsze: nie wiesz tego. Wiele osób wychodzi z biedy i może w przyszłości pamiętać, że była firma, która pośrednio pomogła im w trudnej sytuacji.
Po drugie: pomaganie organizacjom charytatywnym jest świetnym sposobem na realizację idei odpowiedzialności społecznej biznesu. Altruizm to jedno, ale wspierając potrzebujących pracujesz też na dobrą opinię o swojej marce, co z pewnością zaprocentuje.
Jeśli wiesz, że w Twoim mieście czy regionie jest organizowane jakieś duże wydarzenie, skontaktuj się z organizatorem i zapytaj o możliwość nieodpłatnego przekazania gadżetów dla publiczności. Nie powinno być z tym problemu, ponieważ wartościowe gadżety z pewnością uatrakcyjnią wydarzenie.
Dzięki temu prostemu zabiegowi Twoja marka będzie promowana w szerokim gronie osób, wśród których mogą się też znaleźć przedstawiciele Twojej grupy docelowej. Szczególnie polecamy rozejrzeć się za wydarzeniami charytatywnymi.
Twoja firma sprzedaje produkty lub usługi przeznaczone tylko dla dorosłych? Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zaczął promować markę wśród… dzieci. Po co? A no po to, że dzieciaki mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców. Być może w to nie uwierzysz, ale zwykły balonik wręczony maluchowi potrafi wywołać na jego twarzy szeroki uśmiech, co z kolei przełoży się na lepsze postrzeganie marki przez dorosłego opiekuna.
Zostawiliśmy ich na koniec, ale w praktyce to właśnie oni powinni być pierwszymi nie-klientami, którym przekażesz gadżety reklamowej swojej firmy. Influencerzy, jak sama nazwa wskazuje, mają duży wpływ na wybory swoich fanów i mogą ich zarówno przekonać, jak i zniechęcić do danej marki. Koniecznie to wykorzystaj. Wskaż kilka znanych osobistości, które cieszą się popularnością w Twojej grupie docelowej, a następnie obdaruj ich atrakcyjnymi gadżetami. Jest duża szansa, że influencer się nimi pochwali np. w swoich mediach społecznościowych lub przekaże je fanom.
Prawda, że to całkiem proste? Teraz wiesz już, że strategię rozdawania gadżetów reklamowych warto rozszerzyć poza „twardą” grupę docelową. To w krótkim czasie może Ci przynieść wymierne korzyści.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.