Data wpisu: 25.10.2017

Tych gadżetów reklamowych lepiej nie zamawiaj w nadmiarze

Są takie gadżety reklamowe, które spokojnie można uznać za jednorazowe. Oznacza to, że jeśli firma nie rozda ich w całości, to później będzie mieć poważny dylemat, co dalej z nimi zrobić. Właśnie dlatego zamawiając takie gadżety należy bardzo się przyłożyć do kwestii określenia faktycznego zapotrzebowania. Zebraliśmy kilka najbardziej znamiennych przykładów.

Gadżety świąteczne i noworoczne

Oczywisty wybór. Tego typu gadżety są aktualne przez zaledwie 3-4 tygodnie w ciągu roku. O ile „od biedy” można pomyśleć o wręczeniu klientom zeszłorocznych prezentów bożonarodzeniowych, o tyle nie wchodzi to w grę w przypadku np. upominków sylwestrowo-noworocznych, zawsze opatrzonych mantrą: „Szczęśliwego Nowego Roku 20XX”. Jeśli szykujesz prezenty dla klientów w okresie świątecznym, to koniecznie policz, ile osób chcesz obdarować. Nie powinno to być bardzo trudne.

Artykuły spożywcze

Znalazły się na naszej liście z uwagi na datę przydatności do spożycia. Nie jest ona problemem w przypadku alkoholi, ale już słodycze czy kawa muszą być świeże, w przeciwnym razie łatwo można zaliczyć wizerunkową wpadkę. Popularne kosze czy np. krówki reklamowe zamawiaj zawsze w ograniczonej liczbie. No chyba, że wykorzystasz pozostałe produkty w firmie lub w domu.

Gadżety jubileuszowe

Jeśli zamawiasz gadżety, które mają podkreślić wagę jakiegoś firmowego jubileuszu (np. X lat na rynku), to także warto zadbać, by zlecić produkcję liczby przybliżonej do realnego zapotrzebowania. Gadżety oznaczone hasłem jubileuszowym w kolejnym roku będą bezużyteczne, co skończy się paniczną próbą ich rozdania. W takich sytuacjach gadżety często trafiają do zupełnie przypadkowych osób, co nie podbudowuje wizerunku marki.

Kalendarze

Wyobrażasz sobie minę klienta, który w 2017 roku dostałby od Ciebie kalendarz na rok 2016? Trudno nawet o tym pomyśleć, a jednak takie sytuacje naprawdę się zdarzają. Zeszłoroczny kalendarz jest wart tyle, ile można za niego dostać w skupie makulatury, czyli nic. Ewentualnie może posłużyć dziecku klienta do ćwiczenia rysunków i szlaczków.

Pamiętaj

Kalendarze tak naprawdę tracą na atrakcyjności już w okolicach końcówki stycznia. Do tego czasu wszyscy Twoi klienci zdążą się już zaopatrzyć w kalendarze, dlatego ten od Ciebie będzie im kompletnie zbędny.

Pamiętaj również, że większości gadżetów reklamowych nie opłaca się zamawiać w małym nakładzie. Dlatego najlepiej znaleźć złoty środek pomiędzy liczbą gadżetów, ich rodzajem oraz zapotrzebowaniem na nie.

Jeśli obawiasz się, że w magazynie będzie Ci zalegać masa niewykorzystanych przedmiotów, staraj się zamawiać gadżety o uniwersalnym charakterze. Koniecznie przeczytaj też nasz wpis, w którym radzimy, co zrobić z niewykorzystanymi gadżetami reklamowymi.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry