Data wpisu: 26.07.2018

Unikalny czy gotowy gadżet reklamowy? Poznaj zalety i wady obu rozwiązań

Nie możesz mieć wątpliwości, że gadżety reklamowe są podstawowym narzędziem promocji Twojego biznesu. Skutecznie wyróżniają firmę na tle konkurencji, są chętnie przyjmowane przez klientów, doskonale przemycają markę do świadomości grupy docelowej. Wybór konkretnych gadżetów to jednak nie lada problem. Podstawą jest rozwiązanie dylematu: unikalny czy gotowy gadżet reklamowy? W tym poradniku wymieniamy najważniejsze zalety i wady obu tych rozwiązań.

Unikalne gadżety: gdy chcesz się wyróżnić bez kompromisów

Unikalne, produkowane na zamówienie gadżety reklamowe bez wątpienia są najlepszym wyborem dla tych firm, którym zależy na natychmiastowym zdystansowaniu konkurencji i wyjściu do klienta z niestandardowymi działaniami promocyjnymi. Jeśli uważasz, że Twoja grupa docelowa ma już serdecznie dość identycznych pendrive’ów czy breloczków, na których zmienia się tylko logo autora prezentu, to zdecydowanie zalecamy pójście w kierunku personalizacji.

Musisz sobie natomiast zdawać sprawę, że procedura przygotowania unikalnych gadżetów reklamowych jest dość żmudna. Niezbędne będzie stworzenie indywidualnego projektu, a następnie produkcja. To pociąga za sobą także wyższe koszty. Z drugiej strony warto zacisnąć zęby i cierpliwie poczekać na efekty pracy producenta gadżetów: takie niepowtarzalne upominki na pewno pozwolą Twojej firmie się wyróżnić i wzbudzą zainteresowanie klientów.

Zalety unikalnych gadżetów reklamowych:

  • Twoja konkurencja ich nie ma!
  • Nowości intrygują, a więc gadżet może być chętniej przyjmowany przez klientów,
  • Kreatywność jest w cenie i pozwala przykuć uwagę odbiorców,
  • Masz 100% wpływ na ostateczny wygląd gadżetu.

Wady unikalnych gadżetów reklamowych:

  • Wyraźnie wyższy koszt zakupu,
  • Dłuższy czas oczekiwania na dostawę (jeśli planujesz promocję „na już”, to może być problem).

Gotowe gadżety reklamowe: gdy zależy Ci na czasie i niskiej cenie

Oferta gotowych gadżetów reklamowych jest ogromna – każda firma zajmująca się dostarczaniem takich narzędzi promocji dysponuje przepastnym katalogiem dostępnych propozycji. Możesz przebierać w popularnych gadżetach, dostępnych praktycznie od ręki, które wystarczy tylko oznakować elementami identyfikacji wizualnej Twojej marki.

Nie oszukujmy się jednak: gotowe gadżety reklamowe nie są idealnym wyborem dla firm chcących się maksymalnie wyróżnić na rynku. Klienci zdążyli się już przyzwyczaić do różnej maści nośników USB, powerbanków, kalendarzy książkowych i parasolów, przez co coraz trudniej jest przykuć ich uwagę przy pomocy takich przedmiotów.

Zalety gotowych gadżetów reklamowych:

  • Bardzo niski koszt – na promocję przy pomocy takich gadżetów mogą sobie pozwolić nawet firmy dysponujące skromnym budżetem reklamowym,
  • Gadżety są dostępne od ręki, w praktycznie nieograniczonej ilości,
  • Oznakowanie gadżetów trwa znacznie krócej, niż zlecenie ich produkcji od podstaw,
  • Mniejsze ryzyko finansowe w przypadku nieudanej kampanii reklamowej.

Wady gotowych gadżetów reklamowych:

  • Większość gadżetów to wtórne projekty,
  • Trudno się dzięki nim wyróżnić na tle konkurencji,
  • Mnóstwo gotowych gadżetów oferowanych na rynku nie grzeszy jakością wykonania.

Sprawa wydaje się być zatem dość prosta. Jeśli nie zamierzasz iść na żadne kompromisy i planujesz zorganizować kampanię promocyjną, która mocno wyróżni Twoją markę i przykuje uwagę klientów, postaw na unikalne gadżety reklamowe. Jeśli natomiast nie chcesz ryzykować i wolisz na razie tylko „wybadać rynek”, gotowe gadżety będą optymalnym wyborem.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry