Na naszym blogu wielokrotnie podkreślaliśmy, że gadżety reklamowe powinny być przeznaczone nie tylko dla klientów, ale także dla pracowników firmy. Ci drudzy czują się dzięki nim docenieni i mocniej związani z przedsiębiorstwem, co przynosi wyłącznie pozytywne efekty. Od pewnego czasu w nowoczesnym zarządzaniu furorę robi zjawisko on-boardingu, czyli specjalnego wprowadzania nowego pracownika do zespołu. W tej strategii gadżety reklamowe zajmują kluczową pozycję.
W polskiej kulturze biurowej raczej nie ma zwyczaju organizowania jakichś szczególnych wydarzeń związanych z powitaniem w zespole nowego pracownika. Co innego w USA. I właśnie z tamtego kraju, za pośrednictwem amerykańskich korporacji, przybył do nas nowy zwyczaj – on-boarding.
W rzeczywistości chodzi tutaj nie o imprezowanie, ale o pokazanie przez firmę, że naprawdę zależało jej na pozyskaniu tego pracownika. Dzięki temu nowy członek zespołu czuje się doceniony i silnie zmotywowany do pracy, co wszystkim wychodzi na dobre.
Celem on-boardingu jest także przedstawienie nowego pracownika wszystkim osobom, z którymi będzie mieć kontakt w biurze. Dzięki temu „nowy” przeżywa mniejszy stres, łatwiej adaptuje się do zespołu i szybciej poznaje współpracowników. Zespół może zadeklarować wsparcie, a to ułatwia wejście w nowe środowisko.
On-boarding to przede wszystkim technika motywacyjna. A nic tak nie motywuje do pracy, jak nagroda. Wbrew pozorom nie muszą to być pieniądze, zwłaszcza na początku kariery w nowej firmie nikt przecież nie oczekuje podwyżki czy premii. Mile widzianą alternatywą są natomiast gadżety reklamowe.
W wielu firmach, szczególnie zagranicznych korporacjach, praktykuje się wręczanie nowym pracownikom tzw. welcome boxów, które zawierają zestawy firmowych gadżetów: artykułów biurowych, ubrań, kartkę z życzeniami, zestaw wizytówek, eleganckie pióro czy nawet wartościowe narzędzia pracy, jak smartfon, tablet lub laptop z naklejonym logo pracodawcy.
Taki welcome box jest znakomitym prezentem dla nowego pracownika i od razu buduje jego pewność siebie oraz umacnia jego wciąż wątłe zaufanie do firmy. Nowy pracownik przekonuje się, że ktoś rzeczywiście zauważył jego dołączenie do zespołu, a to przełoży się na bardziej wytężoną pracę.
Oczywiście gadżety firmowe powinny regularnie trafiać także do osób, które mają o wiele dłuższy staż pracy w firmie. Fajna czapeczka, koszulka z kreatywnym hasłem, nowy kubek czy elegancki kalendarz – z punktu widzenia budżetu przedsiębiorstwa są to drobiazgi. Jednak dla pracownika jest to potwierdzenie, że firma o nim myśli i go docenia, a to przekłada się na jego motywację do ciężkiej pracy.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.