Witaj na pokładzie, czyli gadżety reklamowe dla nowego pracownika

Data wpisu: 18.09.2017
Zdjęcie główne #188 - Witaj na pokładzie, czyli gadżety reklamowe dla nowego pracownika

Na naszym blogu wielokrotnie podkreślaliśmy, że gadżety reklamowe powinny być przeznaczone nie tylko dla klientów, ale także dla pracowników firmy. Ci drudzy czują się dzięki nim docenieni i mocniej związani z przedsiębiorstwem, co przynosi wyłącznie pozytywne efekty. Od pewnego czasu w nowoczesnym zarządzaniu furorę robi zjawisko on-boardingu, czyli specjalnego wprowadzania nowego pracownika do zespołu. W tej strategii gadżety reklamowe zajmują kluczową pozycję.

Na czym polega on-boarding?

W polskiej kulturze biurowej raczej nie ma zwyczaju organizowania jakichś szczególnych wydarzeń związanych z powitaniem w zespole nowego pracownika. Co innego w USA. I właśnie z tamtego kraju, za pośrednictwem amerykańskich korporacji, przybył do nas nowy zwyczaj – on-boarding.

W rzeczywistości chodzi tutaj nie o imprezowanie, ale o pokazanie przez firmę, że naprawdę zależało jej na pozyskaniu tego pracownika. Dzięki temu nowy członek zespołu czuje się doceniony i silnie zmotywowany do pracy, co wszystkim wychodzi na dobre.

Celem on-boardingu jest także przedstawienie nowego pracownika wszystkim osobom, z którymi będzie mieć kontakt w biurze. Dzięki temu „nowy” przeżywa mniejszy stres, łatwiej adaptuje się do zespołu i szybciej poznaje współpracowników. Zespół może zadeklarować wsparcie, a to ułatwia wejście w nowe środowisko.

Co mają do tego gadżety reklamowe?

On-boarding to przede wszystkim technika motywacyjna. A nic tak nie motywuje do pracy, jak nagroda. Wbrew pozorom nie muszą to być pieniądze, zwłaszcza na początku kariery w nowej firmie nikt przecież nie oczekuje podwyżki czy premii. Mile widzianą alternatywą są natomiast gadżety reklamowe.

W wielu firmach, szczególnie zagranicznych korporacjach, praktykuje się wręczanie nowym pracownikom tzw. welcome boxów, które zawierają zestawy firmowych gadżetów: artykułów biurowych, ubrań, kartkę z życzeniami, zestaw wizytówek, eleganckie pióro czy nawet wartościowe narzędzia pracy, jak smartfon, tablet lub laptop z naklejonym logo pracodawcy.

Taki welcome box jest znakomitym prezentem dla nowego pracownika i od razu buduje jego pewność siebie oraz umacnia jego wciąż wątłe zaufanie do firmy. Nowy pracownik przekonuje się, że ktoś rzeczywiście zauważył jego dołączenie do zespołu, a to przełoży się na bardziej wytężoną pracę.

Nie zapominaj o doświadczonych pracownikach

Oczywiście gadżety firmowe powinny regularnie trafiać także do osób, które mają o wiele dłuższy staż pracy w firmie. Fajna czapeczka, koszulka z kreatywnym hasłem, nowy kubek czy elegancki kalendarz – z punktu widzenia budżetu przedsiębiorstwa są to drobiazgi. Jednak dla pracownika jest to potwierdzenie, że firma o nim myśli i go docenia, a to przekłada się na jego motywację do ciężkiej pracy.

 

 

Autor wpisu: Soluma Prestige

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.