Zamówienie gadżetów reklamowych krok po kroku, czyli kiedy możesz rozpocząć kampanię promocyjną?

Data wpisu: 30.09.2019

Gadżety reklamowe nadal stanowią jedno z najlepszych narzędzi promocji biznesu. Ich ogromną zaletą jest duża dostępność, dzięki czemu praktycznie każda firma może zaplanować kampanię w niedalekiej perspektywie czasowej. Dowiedziałeś się, że za kilka tygodni odbędzie się duża impreza branżowe, na której warto się pokazać? Spokojnie – jeszcze zdążysz zamówić gadżety reklamowe promujące Twój biznes. Sprawdź, jak wygląda procedura składania zamówienia krok po kroku i ile czasu to wszystko zajmuje.

Krok 1: kontakt z agencją reklamową

Gadżety reklamowe najlepiej jest zamówić w doświadczonej agencji, która specjalizuje się w ich produkcji. Chodzi o to, aby jedna firma odpowiadała za wszystkie etapy, czyli przygotowanie partii gadżetów, ich oznakowanie oraz dostarczenie klientowi. Minimalizuje to ryzyko, że na którymś z etapów dojdzie do pomyłki czy nieplanowanego opóźnienia.

Pierwsze zapytanie zwykle wiąże się z przygotowaniem wstępnej oferty cenowej wraz z przewidywanym terminem realizacji. Jeśli warunki są akceptowalne dla pytającego, przechodzimy do kolejnego etapu.

Krok 2: ustalenie szczegółów zamówienia

To kluczowy moment, ponieważ klient określa tutaj swoje konkretne oczekiwania względem zarówno rodzaju, jaki i jakości wykonania oraz metody znakowania gadżetów. Jeśli produkty te są potrzebne „na już”, musimy się ograniczyć do gotowych gadżetów z katalogu producenta, zwykle dostępnych od ręki. Jeśli jednak zamawiającemu zależy na maksymalnym wyróżnieniu marki, powinien nawiązać kontakt z agencją odpowiednio wcześnie, by nie zabrakło czasu na przygotowanie projektu oraz produkcję spersonalizowanych gadżetów reklamowych.

Krok 3: wizualizacja i ostateczna akceptacja

Po otrzymaniu szczegółowych wytycznych agencja przygotowuje wizualizację graficzną gadżetów. Pisząc prościej: klient może zobaczyć, jak jego gadżety będą prezentować się „w realu”, już po umieszczeniu na nich elementów identyfikujących markę. Na tym etapie można jeszcze wprowadzić ostatnie poprawki oraz doprecyzować wielkość zamówienia. Jeśli wszystko się zgadza, klient ostatecznie akceptuje projekt i jest on przekazywany do realizacji.

Krok 4: realizacja zamówienia

Tutaj pojawia się kluczowe pytanie: jak długo to trwa, czyli kiedy wreszcie dostaniesz swoje gadżety reklamowe? Ostateczny termin realizacji jest uzależniony od kilku czynników. Przede wszystkim od tego, czy bazujemy na gotowych gadżetach wymagających tylko oznakowania (wówczas nawet duże partie mogą zostać dostarczone w ciągu kilku dni roboczych), czy może musimy wyprodukować gadżety „od zera” (może to wydłużyć cały proces nawet do kilkunastu dni).

Właśnie dlatego zawsze podkreślamy, że w sytuacji, gdy klient budzi się ze swoim pomysłem za pięć dwunasta, powinien skupić się na gadżetach z katalogu, które wcale nie muszą być nudne, wtórne i nijakie.

Po otrzymaniu gotowych gadżetów dobrze jest sprawdzić, czy umieszczone na nich dane i elementy identyfikujące markę są prawidłowe. Jeśli wszystko się zgadza, można rozpocząć dystrybucję, czyli kampanię promocyjną marki.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy