Zamówione gadżety dotarły? Sprawdź je, zanim zaczniesz rozdawać klientom!

Data wpisu: 03.06.2020

W końcu podjąłeś decyzję, żeby zacząć promować swoją markę przy użyciu gadżetów reklamowych? To świetny wybór i raczej nie powinieneś go żałować. Piszemy „raczej”, ponieważ żadna strategia marketingowa nie daje 100% gwarancji powodzenia. Z gadżetami jest o tyle prościej, że mówimy tutaj o relatywnie niedrogich nośnikach reklamy. Skoro masz już za sobą pierwszy krok, zamówiłeś gadżety i właśnie dotarły do Twojego biura, wstrzymaj się jeszcze z przekazaniem ich do rozdawania klientom. Najpierw warto sprawdzić kilka rzeczy, aby nie zaliczyć żadnej nieprzyjemnej wpadki.

Poprawność danych

Zawsze trzeba brać pod uwagę ryzyko pomyłki – czy to na etapie projektowania grafiki zdobiącej gadżet, czy też jej naniesienia. Takie sytuacje się niestety zdarzają, dlatego sugerujemy, aby przynajmniej wybiórczo sprawdzić kilka partii dostarczonych gadżetów i zweryfikować poprawność danych: adresu, numerów telefonów, adresu e-mail, adresu strony internetowej etc. Lepiej nie dopuścić do sytuacji, w której klienci zostaną obdarowani fajnymi gadżetami zawierającymi błędy, przez co nie będą mogli się później skontaktować z firmą. 

Odwzorowanie elementów identyfikacji wizualnej marki

To bardzo ważna sprawa, ponieważ atrakcyjność gadżetu reklamowego w dużej mierze jest uzależniona od jakości nadruku. Tutaj w grę wchodzi również poprawność odwzorowania kolorystycznego i graficznego wszelkich elementów identyfikujących promowaną markę, przede wszystkim logotypu.

Zdarzają się sytuacje, w których po wykonaniu nadruku elementy identyfikacji wizualnej marki wyglądają zupełnie inaczej niż na projekcie. Zwykle jest to efekt tego, że drukarnia nie otrzymała księgi znaku lub został jej udostępniony plik graficzny w zbyt niskiej rozdzielczości. Oczywiście drukarnia powinna natychmiast zwrócić na to uwagę, ale wiemy, jak to jest – czasami górę bierze pośpiech czy zwykłe niedbalstwo.

Jeśli elementy identyfikacji wizualnej marki nadrukowane na gadżety reklamowe prezentują się nieestetycznie czy kompletnie nie przystają do oryginalnego projektu, to nie należy rozdawać takich upominków klientom. Mogłoby to doprowadzić do wizerunkowej katastrofy.

Sprawność gadżetów

Niby prozaiczna, ale jakże istotna sprawa. Nie zakładaj w ciemno, że gadżety są w 100% sprawne – zwłaszcza, jeśli kupiłeś je po bardzo okazyjnej cenie. Dobrym zwyczajem jest sprawdzenie kilku partii gadżetów pod kątem ich sprawność. Przykładowo: jeśli są to długopisy reklamowe, to należy sprawdzić, czy w ogóle piszą itd.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy