Data wpisu: 11.06.2019

Zmiana identyfikacji wizualnej marki. Co z gadżetami?

Jest mało prawdopodobne, by jakakolwiek marka korzystała z dokładnie tej samej identyfikacji wizualnej przez kilka dekad. Nawet największe brandy regularnie wprowadzają tutaj choćby kosmetyczne zmiany – przykładem mogą być Coca-Cola, Pepsi, Peugeot czy Skoda. Jeśli właśnie podjąłeś decyzję o tzw. rebrandingu, to nie zapomnij o zainwestowaniu w nowe gadżety reklamowe. Upominki dla klientów mogą znacznie przyspieszyć proces zwiększania świadomości nowej identyfikacji wizualnej marki.

Nowa identyfikacja wizualna = nowe gadżety

Identyfikacja wizualna marki pełni kluczową rolę w procesie zwiększania jej rozpoznawalności. Cel jest prosty: klient widząc np. logo ma od razu wiedzieć, z jakim produktem czy usługą ma do czynienia i czego może się po nich spodziewać. Dlatego właśnie tak trudno jest podjąć decyzję o zmianie identyfikacji, gdy brand jest już powszechnie znany.

Skoro jednak już do tego doszło, warto pomóc klientom w przyzwyczajeniu się do nowej warstwy wizualnej marki. Powinni oni mieć z nią kontakt, w czym oczywiście bardzo pomogą dobrze zaplanowane gadżety reklamowe. Jeśli w związku z rebrandingiem marka organizuje jakiś event, to bezwzględnie należy na nim rozdawać gadżety z nową identyfikacją wizualną.

Inwestując w nowe gadżety znacznie zwiększamy również szansę, że klienci pozbędą się tych starych. Wynika z tego oczywista korzyść: stopniowo klienci oswajają się ze zmienioną identyfikacją i zaczynają kojarzyć markę „po nowemu”, dzięki czemu nie mieszamy im w głowach.

Co ze starymi gadżetami?

Wiemy, że w sytuacji, gdy w magazynie firmowym zalega mnóstwo gadżetów reklamowych ze startymi elementami identyfikacji wizualnej marki, można poczuć pokusę ich rozdania. Ale nie wolno jej ulegać! Udostępnianie klientom gadżetów promujących dawny wizerunek brandu może mu wyłącznie zaszkodzić, wprowadzając niepotrzebne zamieszanie.

Niewykorzystane i nieaktualne już gadżety można co najwyżej przekazać pracownikom, ale najlepiej po prostu je zutylizować. Zmiana brandingu jest oczywiście możliwa (w przypadku nadruków i tylko na niektórych gadżetach), ale z doświadczenia wiemy, że jest nieopłacalna. Lepiej więc nie eksperymentować i przełknąć tę stratę, na przyszłość lepiej planując inwestycję w gadżety reklamowe, nie robiąc tego krótko przed planowanym rebrandingiem.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry