Znaczenie kolorów w produkcji gadżetów reklamowych

Data wpisu: 26.02.2019

O sile kolorów w reklamie napisano setki książek i tysiące artykułów naukowych. Pomimo tego wciąż zdarza się, że klienci zamawiający gadżety reklamowe nie zwracają szczególnej uwagi na kwestię wyboru ich kolorystyki. Tymczasem to właśnie dominujący kolor gadżetu ma ogromny wpływ na reakcję obdarowanego konsumenta i może zadecydować o tym, czy nasza marka będzie mu się dobrze kojarzyć. W tym poradniku wyjaśniamy, jak poszczególne kolory oddziałują na ludzi, co powinno stanowić dla Ciebie istotną podpowiedź podczas planowania kampanii z wykorzystaniem gadżetów.

Kolor zielony

Jest bardzo chętnie wybierany w procesie produkcji gadżetów reklamowych, ponieważ kojarzy się z ekologią, świeżością, naturalnością. Z tego powodu sięgają po niego firmy, które podarowują klientom np. eko gadżety, co jest szalenie modne. Ten kierunek powinny wybrać marki z branży energetycznej, ale też finansowej czy recyklingowej. Zieleń budzi zaufanie, uspokaja i gwarantuje, że kontakt z marką za pośrednictwem gadżetu będzie dla klienta przyjemnym doświadczeniem.

Kolor czarny

W naszej kulturze kojarzymy go głównie z żałobą i przykrymi chwilami. Nie oznacza to jednak, że marki powinny go unikać. Gadżety reklamowe utrzymane w czarnej kolorystyce przede wszystkim prezentują się bardzo elegancko, są więc idealnym wyborem dla marek luksusowych, chcących pozycjonować się na półce premium. Takie gadżety śmiało można polecić markom odzieżowym, ale też producentom luksusowych przedmiotów – jak chociażby samochody czy biżuteria.

Kolor żółty

Jego największą siłą jest wyrazistość. Żółte gadżety reklamowe bardzo rzucają się w oczy, dlatego zalecamy korzystanie z tego rozwiązania podczas targów i innych imprez masowych, gdy przede wszystkim trzeba zwrócić na siebie uwagę klientów. Żółty to także kolor pozytywnych emocji. Kojarzymy go ze słońcem, ciepłem, zabawą, przyjemnościami. Jeśli więc Twoja marka kieruje swoją ofertę do ludzi młodych i aktywnych, gadżety utrzymane w żółtej kolorystyce na pewno będą dobrym wyborem.

Kolor czerwony

Marki starają się go unikać, jak ognia, ale czerwony wcale nie jest aż tak ryzykownym kolorem. Owszem, budzi niepokój, jest bardzo agresywny, jednak z drugiej strony niesamowicie wyrazisty, co stanowi ogromny atut w przypadku kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych. Czerwone upominki to idealny wybór dla marek, które nie chcą być anonimowe i zależy im na wywołaniu u klientów silnych emocji.

Kolor niebieski

Spokój, harmonia, relaks, czystość – to podstawowe skojarzenia z kolorem niebieskim. Nieprzypadkowo swoje identyfikacje wizualne opierają na nim firmy produkujące środki czystości, farmaceutyki, a także przedsiębiorstwa działające w branży finansowej i kreatywnej. Niebieskie gadżety reklamowe nie atakują klienta, za to budzą jego zaufanie, co ma przełożenie na stosunek do marki. Niebieski kojarzy się nam również z jakością i nowoczesnością – są to bardzo pozytywne konotacje z punktu widzenia marek świadczących stosunkowo drogie i odpowiedzialne usługi.

Nie ma zatem żadnych wątpliwości, że wybór dominującego koloru gadżetu reklamowego nie może być kwestią przypadku i zawsze należy go dokładnie przemyśleć. Oczywiście nie zapominając o tym, że na pierwszy plan zawsze musi się wybijać identyfikacja wizualna marki.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy