Opisujemy typowy problem pojawiający się w firmie, która na przełomie roku postanowiła obdarować swoich klientów kalendarzami reklamowymi. To praktyczny i lubiany gadżet, ale niestety „jednorazowy”. Oznacza to, że już w połowie stycznia jego dalsze rozdawanie mija się trochę z celem. Pytanie brzmi: co zrobić z tymi kalendarzami, które wciąż walają się w pudłach w biurowych sekretariacie czy magazynie?
To pierwsza i w praktyce najrozsądniejsza myśl, jaka się nasuwa. Jeśli kalendarzy jest bardzo dużo, to zawiezienie ich do skupu makulatury może być dość opłacalne. Odzyskanie kilkudziesięciu złotych nieco osłodzi przykre uczucie wyrzucenia pieniędzy w błoto.
Pamiętaj, aby nigdy nie wyrzucać kalendarzy firmowych bezpośrednio do śmieci. Jest to zły pomysł z wizerunkowego punktu widzenia. Nie chciałbyś chyba, aby logo Twojej firmy zostało zabrudzone keczupem czy prezentowało się w towarzystwie zużytych materiałów higienicznych, prawda?
Pracownicy
Jeśli kalendarze były zamówione z myślą wyłącznie o klientach, to pozostałą pulę rozdysponuj wśród pracowników. Z pewnością gadżet przyda się osobom zatrudnionym w sekretariacie, ale też magazynierom czy handlowcom.
Jeśli od sylwestra nie minęło jeszcze bardzo dużo czasu, możesz spróbować „wcisnąć” kalendarze kolejnym klientom. Nie stosuj już żadnego klucza. Poproś pracowników, którzy spotykają się z klientami, aby wręczali gadżety wszystkim – włącznie z sekretarkami.
Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach wiele osób dostaje po kilka kalendarzy. Istnieje więc szansa, że akurat Twój okaże się na tyle atrakcyjny, by ostatecznie trafić na ścianę w biurze klienta czy do jego neseseru.
Rada
Takie rozdawnictwo prowadź najpóźniej do końca stycznia. Wręczenie kalendarza w lutym może zostać źle odebrane przez klienta. Pomyśli on, że albo wcześniej został pominięty, albo traktuje się go jako „mobilny skup makulatury”.
Zamówienie zbyt dużej liczby kalendarzy jest standardem i zdarza się wszystkim firmom, które po raz pierwszy postanowiły obdarować swoich klientów. Za 10-11 miesięcy ta nauka bardzo Ci się przyda. O wiele dokładnie oszacujesz liczbę potrzebnych gadżetów.
Na pewno nie możesz natomiast zniechęcić się do zamawiania kalendarzy w przyszłości. Na szczęście nie są to drogie gadżety, dlatego Twoja strata prawdopodobnie nie jest zbyt duża. Poza tym nie traktuj tego jako „straty”. W końcu część kalendarzy trafiła do adresatów – jest więc spora szansa, że płynące z tego korzyści z nawiązką wyrównają poniesiony koszt.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.