Data wpisu: 21.03.2017

Zrób coś, a dostaniesz prezent, czyli jak wykorzystać gadżety reklamowe do zaangażowania klientów

Współczesny biznes coraz częściej wymaga podejmowania niestandardowych działań promocyjnych. Wiele firm zaczyna rozumieć, że równie ważna jak dobre wyniki sprzedaży jest lojalność klientów, na którą trzeba sobie jednak sumiennie zapracować. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na przywiązanie klienta do marki jest nagrodzenie go za wierność. Tutaj świetnie sprawdzają się gadżety reklamowe.

Gadżet może zadecydować o zakupie

Wyobraźmy sobie klienta, który ma przed sobą dwie na pozór identyczne oferty. Załóżmy, że wybiera cegłę klinkierową. Ta firmy A kosztuje dokładnie tyle samo co firmy B, a i wygląda identycznie. Co w takim razie zadecyduje? Oczywiście wartość dodana. Dla klienta może nią być wszystko, ale z punktu widzenia kosztów ponoszonych przez firmę najkorzystniej wypadają różne gadżety reklamowe.

Klient wybierający cegłę z pewnością ucieszy się, jeśli do palety cegieł otrzyma jakiś efektowny gratis w postaci maskotki brand hero marki, kamizelki puchowej, kurtki przeciwdeszczowej czy chociażby zwykłego parasola. Taki gadżet może ostatecznie wpłynąć na jego decyzję zakupową. Czyli: marka ponosi minimalny koszt reklamowy, a w zamian zyskuje wyraźną przewagę nad konkurencją i zyskuje lojalnego klienta, który w przyszłości będzie świadomie wybierać produkty danej firmy.

Gadżet reklamowy jako prezent za aktywność

Coraz więcej firm zbiera adresy e-mail swoich klientów, aby móc w ten sposób prowadzić skutecznie działanie e-mail marketingowe, informować o promocjach czy po prostu podtrzymywać relacje z klientami i przypominać im o sobie. Problem w tym, że sami klienci niechętnie dzielą się swoimi adresami, obawiając się spamu i mnóstwa treści reklamowych zapychających skrzynkę.

Powyższe wątpliwości przestają jednak mieć znaczenie, jeśli klient zauważy konkretną korzyść dla siebie płynącą z tego, że podzieli się adresem e-mail. Taką korzyścią może być oczywiście drobny, ale dość efektowny gadżet reklamowy. Firma może umieścić na swojej stronie internetowej baner reklamowy zachęcający do zapisania się na newsletter w zamian za otrzymanie np. firmowej kurtki czy koszulki. Jest to drobnostka, która jednak cieszy i wiele osób na pewno się na to skusi.

Podobny schemat można wykorzystać prowadząc kampanię pozyskiwania lajków na Facebooku. Wystarczy opublikować post zachęcający do polubienia profilu marki w zamian za zestaw praktycznych i efektownych gadżetów reklamowych.

Gadżety reklamowe naprawdę mogą stanowić zachętę dla niezdecydowanych klientów i bardzo pomóc w budowaniu lojalności wobec marki. Warto to wykorzystać w swoich działaniach marketingowych.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry