Data wpisu: 13.07.2016

Zwiększenie sprzedaży lub poprawienie wizerunku – czyli o wykorzystaniu gadżetu reklamowego do różnych celów

Gadżety reklamowe z reguły służą do zwiększania rozpoznawalności marki oraz podnoszenia atrakcyjności oferty. Warto jednak nieco to skonkretyzować. W zależności od oczekiwań firmy dystrybuującej upominki gadżet może być silnym wsparciem sprzedaży lub wręcz główną motywacją do kupienia produktu. Może też stać się najważniejszy elementem kampanii budowania wizerunku.

Gadżet zwiększający sprzedaż  - jak go wykorzystać w tej roli?

Jeśli celem produkcji i dystrybucji gadżetu jest wyłącznie zwiększenie sprzedaży, to produkt ten musi być bardzo atrakcyjny dla klientów. Wówczas to on staje się główną motywacją do dokonania zakupu lub wybrania oferty konkretnego sklepu zamiast konkurencji.

Przykładem może być tutaj chociażby zestaw akcesoriów dla graczy komputerowych dołączony do karty graficznej. Tę samą kartę mają w swojej ofercie 4 producenci. Ceny są zbliżone. Jeden z producentów wpadł jednak na pomysł zwiększenia zainteresowania swoją kartą, włożył ją do większego opakowania, do środka wrzucił podkładkę pod mysz, frotkę, breloczek i kilka naklejek. Całość nazwał „Exclusive Pack” i wypuścił na rynek w cenie o 50 złotych wyższej.

Gracze oszaleli. Wybrali tę kartę tylko dlatego, że producent zaoferował im fajne gadżety, choć ich wartość wcale nie uzasadniała wydania dodatkowych 50 złotych. Tak jednak działa dobry, efektowny, atrakcyjny dla grupy docelowej gadżet – sam staje się obiektem pożądania.

Gadżet poprawiający wizerunek

Rolą takiego gadżetu nie jest bezpośrednie skłonienie klientów do dokonania zakupu, nie stanowi on dodatku do produktu bazowego. Taki gadżet ma być produktem sam w sobie. Oczywiście wymusza to stworzenie czegoś naprawdę atrakcyjnego, o co klienci będą chcieli zawalczyć.

Przykładem może być chociażby plecak turystyczny. Fajna rzecz, praktyczna, przyda się niemal każdemu. Firma zleca produkcję dobrej jakości plecaka okraszonego swoim logo i ogłasza na swoim profilu na Facebooku, że pierwszych 1000 osób, które polubią ten profil, dostanie plecak w prezencie. Polubienia posypią się masowo! Informacja na pewno znajdzie się na portalach wyszukujących różne okazje w sieci, co gwarantuje firmie natychmiastowy wzrost zainteresowania.

Efekt jest oczywisty. Firma niczego nie sprzedała, rozdała wartościowe gadżety, ale jednocześnie zyskała coś bezcennego – rozpoznawalność. Tysiące klientów mają już świadomość istnienia marki i z dużą dozą prawdopodobieństwa część z nich zapozna się z ofertą firmy. Część z tej części zostanie natomiast jej klientami. To proste.

Mamy więc 2 klasyczne przykłady świadomego wykorzystania gadżetów reklamowych, które wcale nie muszą być tylko nikomu niepotrzebnymi drobiazgami wrzucanymi do teczki z ofertą.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry