Jak przekonać szefa do zainwestowania w gadżety reklamowe?

Data wpisu: 27.05.2020

W wielu firmach obowiązuje jasna gradacja: pracownicy mogą proponować różne rozwiązania i kierunki rozwoju przedsiębiorstwa, ale ostateczna decyzja zawsze należy do właściciela. Jeśli tak to właśnie wygląda u Ciebie i od dawna próbujesz przekonać szefa do zainwestowania w gadżety reklamowe, ale bez skutku, to nasz poradnik powinien Ci pomóc. Sprawdź, jakich argumentów warto użyć, aby przepchnąć swój pomysł na wypromowanie marki przedsiębiorstwa, w którym pracujesz.

Pokaż korzyści

Twój pracodawca wcale nie musi ich znać, dlatego nie zakładaj, że są dla niego oczywiste, a odmowa wynika po prostu z oszczędności czy niechęci do takiej formy promocji biznesu. Naprawdę wielu przedsiębiorców nie ma pojęcia, jak duże korzyści mogą wyniknąć z zainwestowania w gadżety reklamowe. Trudno jest im sobie wyobrazić kolportaż gadżetów, z góry uznają, że jest to na pewno bardzo skomplikowane i czasochłonne. Jeśli więc przedstawisz pracodawcy konkretne korzyści z kampanii z gadżetami, z pewnością wzbudzisz jego zainteresowanie. To jednak wciąż za mało.

Przedstaw plan finansowy

To jasne, że Twój pracodawca chciałby wiedzieć, ile to wszystko będzie właściwie kosztować. Dlatego od razu udaj się do jego gabinetu z gotowym zestawieniem finansowym. Wcześniej zbierz oferty od różnych firm, aby zyskać skalę porównawczą. Zaprezentuj szefowi kilka wariantów cenowych i wyjaśnij, który z nich będzie najkorzystniejszy z ekonomicznego oraz marketingowego punktu widzenia. Być może uda Ci się zaskoczyć pracodawcę tym, że te gadżety reklamowe wcale nie są takie drogie, jak mu się do tej pory wydawało?

Podsuń konkretne pomysły

Fajnie będzie, jeśli przed wizytą w gabinecie szefa uda Ci się już opracować wstępną koncepcję gadżetów reklamowych mających promować firmę. Wysil się na kreatywność i niech to nie będą tylko sztampowe długopisy czy kalendarze. Wybór jest na tyle duży, że bez problemu uda Ci się znaleźć kilka ciekawych propozycji idealnie korespondujących z profilem marki oraz oczywiście mieszczących się w budżecie marketingowym firmy.

Zaproponuj formę dystrybucji

Dystrybucja gadżetów może stanowić największą obawę Twojego pracodawcy. Przedsiębiorcy zakładają, że na pewno będzie to spory kłopot, bo przecież np. udział w targach branżowych pociąga za sobą wysokie koszty. Uświadom więc szefa, że gadżety można dystrybuować także na inne sposoby, chociażby dołączając je do korespondencji czy wręczając klientom odwiedzającym siedzibę firmy.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy