Luksusowe gadżety reklamowe uchodzą za wyjątkowo skuteczne narzędzie promocji marki i w większości przypadków ta teza znajduje potwierdzenie w rzeczywistości. Każdy lubi dostawać wartościowe prezenty, a jeśli do tego są praktyczne i na tyle eleganckie, że aż chce się nimi chwalić, to sukces marketingowy jest wręcz murowany. No chyba, że obdarowany klient po otrzymaniu gadżetu ostro się… wkurzy. Będzie tak, jeśli popełnimy kilka podstawowych błędów na etapie wyboru i dystrybucji luksusowych gadżetów reklamowych. Wymieniamy je w naszym poradniku.
Luksusowe gadżety nie powinny mieć charakteru stricte reklamowego. Wręcza się je tym osobom, które albo już są klientami marki, albo przynajmniej dobrze ją kojarzą. Nie trzeba więc zwiększać u nich świadomości brandu. Znacznie ważniejsze jest podtrzymanie relacji i pokazanie, że marce bardzo zależy na kliencie. Aby osiągnąć ten efekt wystarczy elegancki design gadżetu – walor reklamowy schodzi na drugi plan. Częstym błędem jest natomiast np. stosowanie infantylnego nadruku z reklamą marki na korpusie pięknego pióra, przez co ostatecznie i tak klient nie będzie z niego korzystać.
Wybierając luksusowe gadżety reklamowe trzeba bardzo uważać, aby nie urazić obdarowanego klienta. Dobrze będzie wcześniej czegoś się o nim dowiedzieć i dzięki temu nie popełnić nieświadomie faux-pas. Dobrym przykładem będzie tutaj wręczenie klientowi butelki dobrego alkoholu. Niby wszystko jest w porządku, ale czy na pewno wiemy, że klient nie jest zdeklarowanym abstynentem?
Kwestia znakowania luksusowych gadżetów reklamowych zawsze budzi pewne kontrowersje. Są dwie szkoły: albo w ogóle rezygnujemy ze znakowania, albo stawiamy na takie, które jest eleganckie i symboliczne. Jeśli decydujemy się na to drugie rozwiązanie, należy bezwzględnie wybrać odpowiednią metodę znakowania. W przypadku luksusowych gadżetów zdecydowanie najlepiej sprawdzi się grawerowanie laserowe, które można zastosować na praktycznie dowolnym przedmiocie – czy to wykonanym z metalu, czy z drewna czy ze szkła.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.